Rondreizen Reageer
Home » Blogs » Rondreis Zakynthos (8 dagen)

Rondreis Zakynthos (8 dagen)

Welkom bij onze spannende 8-daagse rondreis door Zakynthos, een avontuur dat je meeneemt langs de meest betoverende plekken van dit schitterende Ionische eiland. Tijdens deze fly & drive in Zakynthos ontdekken we samen het beste dat Zakynthos te bieden heeft, van idyllische stranden tot verborgen grotten en historische schatten.

Startend in de bruisende Zakynthos Stad, verkennen we pittoreske straatjes en genieten van lokale delicatessen. We varen langs de indrukwekkende kustlijn, ontdekken de mystieke Blue Caves en ontspannen op het wereldberoemde Navagio Beach met zijn iconische scheepswrak. We dompelen ons onder in de rust van afgelegen dorpjes, verkennen eeuwenoude kerken en beleven magische zonsondergangen die de hemel in vuur en vlam zetten.

Verder brengen we een bezoek aan het beschermde Marathonisi, een toevluchtsoord voor zeeschildpadden, en leren we over de inspanningen om deze dieren te beschermen in het Sea Turtle Rescue & Information Center. Elke dag van onze reis biedt een unieke kans om de ongerepte natuur en rijke cultuur van Zakynthos te ervaren.

Bereid je voor om betoverd te worden door de schoonheid, de verhalen en de gastvrijheid van Zakynthos op deze onvergetelijke reis. Pak je koffers, neem je avontuurlijke geest mee en sluit je aan bij ons op deze ontdekkingsreis die je zintuigen zal prikkelen en je hart zal veroveren. Dit is meer dan een vakantie; het is een ontdekkingstocht die je nooit zult vergeten!

👋 Tip: Check Booking.com en boek autohuur en vliegtickets voor de beste prijs.

🚗  Zoek je een voordelige huurauto voor deze rondreis? Klik hier voor de meest voordelige huurauto’s.

Hoogtepunten van deze rondreis Zakynthos

• Zakynthos Stad: Begin de reis met een verkenning van de levendige hoofdstad, waar je kunt genieten van historische bezienswaardigheden, pittoreske havens en uitstekende lokale gastronomie.
  • Blue Caves: Maak een boottocht naar deze betoverende grotten aan de noordkust van het eiland, waar het blauwe water schittert tegen de zon en zorgt voor een magische sfeer.
  • Navagio Beach: Bezoek het wereldberoemde scheepswrakstrand, omringd door hoge kliffen en kristalhelder water, een ideale plek voor adembenemende foto’s en onvergetelijke herinneringen.
  • Agalas en Damianós Cave: Ontdek de charmante dorpjes en verborgen grotten van Zakynthos, met een onvergetelijke zonsondergang die het eiland in een gouden gloed zet.
  • Marathonisi Islet: Ervaar de natuurlijke schoonheid van dit beschermde eiland, bekend om zijn zeeschildpadden en ongerepte stranden, perfect voor snorkelen en zwemmen.
  • Sea Turtle Rescue & Information Center in Vasilikos: Leer over de inspanningen om de zeeschildpadden te beschermen en krijg de kans om jonge schildpadjes van dichtbij te zien, een educatieve en ontroerende ervaring.

Deze rondreis biedt een prachtige combinatie van natuurlijke schoonheid, avontuur en culturele diepgang, perfect voor elke reiziger die op zoek is naar een unieke ervaring op het Griekse eiland Zakynthos.

⭐️ Last minute op vakantie? ⭐️

😍 – TUI Last Minutes. Check hier. 👈
🥳 – Elize was here Aanbiedingen. Check hier. 👈
😎 – Sunweb aanbiedingen. Check hier. 👈

Beschrijving van de rondreis Zakynthos

Dag 1: Aankomst en Verkenning van Zakynthos Stad

Na een vlotte vlucht van iets meer dan drie uur, landen we op het zonovergoten Zakynthos. We beginnen onze fly & drive vakantie met een rit naar het charmante Zakynthos Stad. We parkeren onze auto bij Solomos Square en wandelen door de pittoreske straten, bewonderen de kerken en de gezellige haven. Onze eerste dag sluiten we af met een heerlijk diner aan de waterkant, terwijl we ons verheugen op de avonturen die voor ons liggen.

Dag 2: Avontuur in de Blue Caves

De volgende ochtend rijden we naar het noordelijkste punt van het eiland. Hier huren we een bootje om de adembenemende Blue Caves van dichtbij te bekijken. Het heldere water en het spectaculaire uitzicht op Kefalonia maken het een magische ervaring. We nemen een verfrissende duik voordat we terugkeren naar de kust, vol verwondering over de natuurlijke schoonheid van deze plek.

Dag 3: Het Betoverende Navagio Beach

Een van de hoogtepunten van onze reis is ongetwijfeld Navagio Beach, met het beroemde scheepswrak en omgeven door imposante kliffen. Alleen toegankelijk per boot, brengen we enkele uren door op dit afgelegen strand, genieten van de zon en maken prachtige foto’s van het iconische uitzicht vanaf het uitkijkpunt.

Dag 4: Pittoresk Agalas en Mysterieuze Damianós Cave

We vervolgen onze reis naar het schilderachtige dorpje Agalas. We verkennen de oude kerk en maken een wandeling naar Damianós Cave, vooral betoverend bij zonsondergang. Het uitzicht vanaf hier is adembenemend, en het voelt alsof de tijd heeft stilgestaan.

Dag 5: Ontspannen op Laganas Beach

We brengen een relaxte dag door op Laganas Beach, waar het zachte zand en het rustige water uitnodigen om te ontspannen en te genieten. We proberen onze geluk te beproeven met snorkelen, in de hoop enkele van de beroemde schildpadden te spotten die hier hun eieren leggen.

Dag 6: Uitstapje naar Marathonisi Islet

Op onze zesde dag huren we een boot om naar het ongerepte Marathonisi te varen. Het eiland, onderdeel van het marine park, is een oase van rust en natuurlijke schoonheid. We snorkelen in de heldere wateren en genieten van de ongerepte stranden.

Dag 7: Vasilikos en Sea Turtle Rescue & Information Center

We bezoeken Vasilikos en stoppen bij het Sea Turtle Rescue & Information Center om meer te leren over de inspanningen om de zeeschildpadden te beschermen. De ervaring is zowel leerzaam als ontroerend, en we voelen ons bevoorrecht om een jonge schildpad vast te houden. De dag sluiten we af met een laatste ontspannende middag op het strand.

Dag 8: Agios Dionysios Church en Vertrek

Op onze laatste dag bezoeken we Agios Dionysios Church in Zakynthos Stad, een prachtige kerk vol kunst en geschiedenis. Met zware harten en vol mooie herinneringen rijden we naar de luchthaven voor onze terugvlucht, al dromend over onze volgende keer terug naar dit prachtige eiland.

⭐️ Last minute op vakantie? ⭐️

😍 – TUI Last Minutes. Check hier. 👈
🥳 – Elize was here Aanbiedingen. Check hier. 👈
😎 – Sunweb aanbiedingen. Check hier. 👈

Zo hebben wij Zakynthos verkend, en elke dag bracht nieuwe wonderen. Het was een reis die ons voor altijd bij zal blijven!

Routekaart rondreis Zakynthos

Ontvang de leukste rondreizen die ik heb ontdek gratis in je inbox.

Mis geen avontuur en voeg je bij talloze andere reizigers en abonneer je op mijn gratis nieuwsbrief.

Hoi!

Ik ben Ralph, woonachtig in Spanje met mijn vrouw en kind. Roadtrips zijn mijn favoriete manier van reizen. Ik heb een aantal onvergetelijke rondreizen gemaakt, waaronder langs de Westkust van Amerika in 2014, Canada in 2015, en het noordoosten van Spanje in 2022. Daarnaast ben ik een groot fan van de diversiteit van Europa. Er is nog zoveel te ontdekken met elk land zijn unieke charme en cultuur.