Rondreizen Reageer
Home » Blogs » Rondreis Santorini (8 dagen)

Rondreis Santorini (8 dagen)

Welkom op Santorini, het juweel van de Cycladen, waar elke zonsondergang een meesterwerk schildert en elke dorpje een verhaal vertelt. Sluit je aan bij mij op een onvergetelijke acht-daagse rondreis over dit betoverende eiland, waar je niet alleen de beroemde landschappen en bezienswaardigheden zult verkennen, maar ook de diepere magie van Santorini zult ervaren.

Onze reis voert ons van de levendige straten van Kamari naar Perissa’s zwarte stranden, de oude stad Akrotiri, en het Rode Strand. In Thira genieten we van bruisende energie en een boottocht naar de vulkanische eilanden. Na een rustpauze in het serene Imerovigli duiken we in Pyrgos’ traditionele cultuur en wijnen, om te eindigen in Oia met zijn spectaculaire zonsondergangen.

Stap in voor een 8 daagse rondreis waarin elke dag nieuwe ontdekkingen biedt, van verborgen stranden tot gastronomische verrassingen, van oude ruïnes tot panoramische vergezichten. Dit is Santorini op zijn meest intieme en memorabele wijze. Maak je klaar voor een avontuur dat je ziel zal raken en je hart zal stelen. Dit is niet zomaar een vakantie; dit is een belevenis die je voor altijd bij zal blijven.

👋 Tip: Check Booking.com en boek autohuur en vliegtickets voor de beste prijs.

🚗  Zoek je een voordelige huurauto voor deze rondreis? Klik hier voor de meest voordelige huurauto’s.

Hoogtepunten van deze rondreis Santorini

• Kamari en Perissa: Verken de levendige boulevards en geniet van de unieke zwarte zandstranden van Kamari en Perissa, ideaal voor zonnebaden en zwemmen in de kristalheldere Egeïsche Zee.
  • Akrotiri en het Rode Strand: Duik in de geschiedenis met een bezoek aan de oude stad Akrotiri en ontspan daarna bij het opvallende Rode Strand, omringd door zijn dramatische roestrode kliffen.
  • Thira: Ervaar het bruisende hart van Santorini, met zijn kronkelende straatjes, indrukwekkende musea, en spectaculaire uitzichten vanaf de klifkant.
  • Boottocht naar Vulkanische Eilanden: Verken Nea Kameni en Palea Kameni met hun actieve vulkanen en warmwaterbronnen, en geniet van het adembenemende uitzicht op de caldera.
  • Pyrgos: Beleef de traditionele Santoriaanse cultuur in Pyrgos met zijn historische architectuur en geniet van een wijnproeverij die de beroemde lokale wijnen benadrukt.
  • Oia: Sluit de reis af in Oia, het meest gefotografeerde dorp van Santorini, beroemd om zijn adembenemende zonsondergangen en charmante blauw-witte architectuur.

Beschrijving van de rondreis Santorini

Dag 1: Aankomst in het Levendige Kamari

Mijn avontuur op Santorini begon zodra ik landde. Bij het vliegveld haalde ik mijn huurauto op en reed direct naar Kamari. Het is een charmant dorp aan de kust waar ik langs de uitgestrekte boulevard wandelde, de zilte zeelucht inademend. De eerste stop was een gezellige café waar ik een verkoelende Griekse ijskoffie dronk, mijmerend over de dagen die voor me lagen.

⭐️ Last minute op vakantie? ⭐️

😍 – TUI Last Minutes. Check hier. 👈
🥳 – Elize was here Aanbiedingen. Check hier. 👈
😎 – Sunweb aanbiedingen. Check hier. 👈

Dag 2: Ontspannen in Perissa

De volgende dag reed ik door naar Perissa. Onderweg was het landschap adembenemend; de zee glinsterde aan beide kanten van het eiland. In Perissa bezocht ik het beroemde zwarte zandstrand en genoot van de zon. Een duik in de heldere, koele wateren was de perfecte afkoeling. De dag eindigde met een smakelijke maaltijd in een strandtaverna, waar de lokale gerechten een feest voor de smaakpapillen waren.

Dag 3: De Wonderen van Akrotiri en het Rode Strand

Op de derde dag verkende ik het historische Akrotiri, een dorp dat beroemd is om zijn archeologische vindplaatsen. Het voelde alsof ik door de tijd reisde. Daarna trok ik naar het Rode Strand, waar de unieke rode kliffen een schitterend contrast vormden tegen het blauwe water. Het was een plek die zowel rust als verwondering bood.

Dag 4: Thira, het Hart van Santorini

In Thira, de pulserende hoofdstad van het eiland, dwaalde ik door de smalle straatjes vol winkeltjes en ateliers. Ik bezocht verschillende musea en nam de kabelbaan naar de haven beneden, waar ik van een ijsje genoot terwijl ik de kalme zee en de voorbijvarende schepen gadesloeg.

Dag 5: Vulkanisch Avontuur

Een boottocht bracht me naar de vulkanische eilanden Nea Kameni en Palea Kameni. Ik wandelde rond de krater van de nog actieve vulkaan en nam daarna een heilzaam bad in de warmwaterbronnen. Het uitzicht op de caldera vanaf het water was niets minder dan spectaculair.

Dag 6: Sereniteit in Imerovigli

Ik bracht een dag door in Imerovigli, genietend van de rust. De wandeling naar Skaros Rock bood een ongeëvenaard uitzicht over de Egeïsche Zee. Die avond, terwijl ik diner bij zonsondergang had, voelde ik me verbonden met deze prachtige plek.

Dag 7: Pyrgos en de Magie van Santoriaanse Wijnen

In Pyrgos ervoer ik de traditionele architectuur en bezocht ik een kasteel dat eens een middeleeuwse vesting was. Later op de dag leerde ik over de unieke wijnen van Santorini tijdens een wijnproeverij, waar ik genoot van de lokale Assyrtiko en Vinsanto.

Dag 8: Oia en een Afscheid bij Zonsondergang

Mijn laatste dag bracht ik door in Oia. Ik verdwaalde in de kronkelende straatjes, bezocht boetieks en vond de perfecte plek om de beroemde zonsondergang te bekijken. Het was een magisch moment dat de schoonheid van Santorini samenvatte. Het avontuur eindigde met een diner in een restaurant met uitzicht op de zee, een passende afsluiting van een onvergetelijke reis.

Santorini Foto 1

Routekaart rondreis Santorini

Ontvang de leukste rondreizen die ik heb ontdek gratis in je inbox.

Mis geen avontuur en voeg je bij talloze andere reizigers en abonneer je op mijn gratis nieuwsbrief.

Hoi!

Ik ben Ralph, woonachtig in Spanje met mijn vrouw en kind. Roadtrips zijn mijn favoriete manier van reizen. Ik heb een aantal onvergetelijke rondreizen gemaakt, waaronder langs de Westkust van Amerika in 2014, Canada in 2015, en het noordoosten van Spanje in 2022. Daarnaast ben ik een groot fan van de diversiteit van Europa. Er is nog zoveel te ontdekken met elk land zijn unieke charme en cultuur.