Rondreizen Reageer
Home » Blogs » Rondreis Lesbos (8 dagen)

Rondreis Lesbos (8 dagen)

Droom je van een avontuurlijke vakantie waar je in je eigen tempo een Grieks eiland kunt verkennen? Met deze 8-daagse fly & drive rondreis op Lesbos beleef je na 256 kilometer het beste van dit prachtige eiland. Van pittoreske dorpen en adembenemende stranden tot historische kastelen en geneeskrachtige warmwaterbronnen – deze reis biedt een perfecte mix van cultuur, natuur en ontspanning.

Vanaf het moment dat je op Lesbos landt, begint jouw avontuur. Met een huurauto tot je beschikking, rijd je langs schitterende kustlijnen, door glooiende heuvels en naar verborgen parels die wachten om ontdekt te worden. Verken de levendige hoofdstad Mytilini, wandel door de charmante straatjes van Molyvos, en laat je betoveren door het wereldberoemde Versteende Woud. Of je nu houdt van geschiedenis, ontspanning, of het verkennen van ongerepte natuur, deze rondreis heeft voor ieder wat wils.

Met deze zorgvuldig samengestelde route zorgen we ervoor dat je niets mist van wat Lesbos te bieden heeft. Je hebt alle vrijheid om te stoppen waar je wilt, nieuwe plekken te ontdekken en te genieten van de warme Griekse gastvrijheid. Bereid je voor op een onvergetelijke reis vol hoogtepunten, prachtige uitzichten en heerlijke lokale gerechten. Stap in de auto en laat je verrassen door de veelzijdigheid en schoonheid van Lesbos!

👋 Tip: Check Booking.com en boek autohuur en vliegtickets voor de beste prijs.

🚗  Zoek je een voordelige huurauto voor deze rondreis? Klik hier voor de meest voordelige huurauto’s.

Hoogtepunten van deze rondreis Lesbos

• Verkenning van Mytilini: Ontdek de hoofdstad van Lesbos met zijn historische fort, charmante straatjes, en het indrukwekkende Archeologisch Museum.
  • Versteende Woud in Sigri: Bewonder de 20 miljoen jaar oude versteende bomen en leer alles over dit unieke natuurfenomeen in het bijbehorende museum.
  • Relaxen op Petra Beach: Ontspan op een prachtig strand met helder water en geniet van lokale specialiteiten in een van de vele gezellige tavernes.
  • Bezoek aan Molyvos: Dwaal door de smalle straatjes van dit pittoreske dorpje en geniet van het adembenemende uitzicht vanaf het kasteel.
  • Warmwaterbronnen van Eftalou: Verwen jezelf met een ontspannend bad in de geneeskrachtige warmwaterbronnen, gevolgd door een paardrijtocht door het schilderachtige landschap.
  • Klooster van Limonos: Bezoek het grootste en meest belangrijke klooster van Lesbos, rijk aan geschiedenis en spirituele betekenis, met een waardevolle collectie manuscripten en iconen.

Beschrijving van de rondreis Lesbos

Dag 1: Aankomst in Mytilini

Na een vlucht van iets meer dan drie uur landen we op Mytilini International Airport. Zodra we het vliegtuig uitstappen, voelen we de warme Griekse zon op onze huid en weten we dat ons avontuur is begonnen. We halen onze huurauto op en rijden langs de prachtige kustlijn naar Mytilini, de bruisende hoofdstad van het eiland. De kleurrijke huisjes en levendige sfeer verwelkomen ons meteen. We checken in bij ons hotel en besluiten de rest van de middag rustig aan te doen met een wandeling door de stad en een verfrissende duik in het zwembad. ’s Avonds genieten we van vers gevangen inktvis en sardientjes in een knus restaurantje aan de baai. Moe van de reis en de eerste zonnestralen duiken we vroeg ons bed in om ons op te laden voor de komende dagen.

⭐️ Last minute op vakantie? ⭐️

😍 – TUI Last Minutes. Check hier. 👈
🥳 – Elize was here Aanbiedingen. Check hier. 👈
😎 – Sunweb aanbiedingen. Check hier. 👈

Dag 2: Ontdekking van Mytilini

Na een heerlijk ontbijt in ons hotel bespreken we onze plannen voor de dag. We beginnen met een bezoek aan het indrukwekkende fort van Mytilini, dat triomfantelijk boven de stad uittorent. Vanaf dit vroegmiddeleeuwse fort hebben we een adembenemend uitzicht over de stad en zelfs tot aan de kustlijn van Turkije. Voor de lunch genieten we van een smakelijke pita gyros van een lokaal kraampje, waarna we het Archeologisch Museum van Mytilini bezoeken. Hier bewonderen we prachtige vloermozaïeken en oudheidkundige vondsten uit luxe Byzantijnse woningen op Lesbos. De middag brengen we ontspannen door op een nabijgelegen strand, waar we genieten van souvlaki in een klein restaurantje aan de kust.

Dag 3: Op naar Sigri en het Versteende Woud

Vandaag trekken we eropuit naar de westkant van het eiland, richting Sigri. De route ernaartoe is spectaculair, en we stoppen regelmatig om te genieten van de prachtige uitzichten. Onze eerste stop is bij het Romeinse aquaduct in Moria, en we worden verrast door een groep flamingo’s die we spotten in een zoutpan. Met onze verrekijkers bij de hand genieten we van de verscheidenheid aan vogels die Lesbos rijk is. Eenmaal in Sigri aangekomen, bezoeken we het wereldberoemde Versteende Woud van Lesbos. De 20 miljoen jaar oude versteende boomstronken in dit prachtige heuvellandschap zijn indrukwekkend. We combineren ons bezoek met een uitstapje naar het Nationaal Historisch Museum van het Versteende Woud om nog meer te leren over dit unieke natuurfenomeen.

Dag 4: Verkenning van Sigri en Skala Eressos

Na een rustige nacht in Sigri beginnen we de dag met een bezoek aan de ruïnes van het kasteel van Sigri, waar we een prachtig uitzicht op zee hebben. Daarna rijden we naar Skala Eressos, een charmant dorpje aan de kust dat bekendstaat om zijn ontspannen sfeer en kleurrijke huisjes. Het strand hier is prachtig, en we genieten van een heerlijke lunch met moussaka in een taverna aan zee. De ober biedt ons een glaasje ouzo aan, en dat slaan we natuurlijk niet af. We sluiten de dag af met een wandeling langs het strand, waar we de zon langzaam in de zee zien zakken.

Dag 5: Ontspanning en cultuur in Molyvos

Na een stevig ontbijt checken we uit bij ons hotel en rijden we noordwaarts naar Molyvos, het tweede grootste stadje op Lesbos. Net als Mytilini heeft Molyvos een kasteel dat hoog boven de stad uitrijst. We dwalen door de smalle, historische straatjes en brengen een bezoek aan het kasteel van Molyvos, waar we een fantastisch uitzicht hebben over de oranje daken van de stad en de omliggende zee. De middag brengen we door in een lokaal café, waar we genieten van een traditionele Griekse lunch en het gemoedelijke tempo van het leven in Molyvos.

Dag 6: Warmwaterbronnen en paardrijden

Onze zesde dag beginnen we met een bezoek aan de warmwaterbronnen van Eftalou, vlakbij Molyvos. Hier verwennen we onszelf met een ontspannend bad in het warme, geneeskrachtige water. Na deze heerlijke start van de dag sluiten we ons aan bij een paardrijexcursie. We rijden te paard door prachtige valleien, langs uitgestrekte olijfboomgaarden en zoutpannen. Onze gids vertelt ons alles over de lokale vogels en de geschiedenis van het gebied. Het is een fantastische manier om de natuurlijke schoonheid van Lesbos te ervaren.

Dag 7: Bezoek aan het Klooster van Limonos en Loutropoli Thermis

Vandaag staat in het teken van spiritualiteit en ontspanning. We beginnen met een bezoek aan het Klooster van Limonos, het grootste en belangrijkste klooster op Lesbos. We dwalen door de rustige kloostertuinen en bewonderen de waardevolle manuscripten en iconen. Daarna rijden we naar Loutropoli Thermis om te genieten van de helende warmwaterbronnen. We sluiten de dag af met een ontspannen wandeling door de omgeving, voordat we terugkeren naar ons hotel in Molyvos.

Dag 8: Terug naar Mytilini en vertrek

Onze laatste dag is aangebroken. We nemen de ochtend rustig de tijd om nog een laatste keer door de smalle straatjes van Molyvos te wandelen en een laatste blik op het kasteel te werpen. Vervolgens rijden we langs de kust terug naar Mytilini, waar we onze huurauto inleveren en ons voorbereiden op de terugvlucht. Met een koffer vol herinneringen en een hoofd vol prachtige indrukken van dit veelzijdige eiland, stappen we op het vliegtuig terug naar huis. Ons fantastische avontuur op Lesbos zit erop, maar de herinneringen blijven voor altijd.

Routekaart rondreis Lesbos

Ontvang de leukste rondreizen die ik heb ontdek gratis in je inbox.

Mis geen avontuur en voeg je bij talloze andere reizigers en abonneer je op mijn gratis nieuwsbrief.

Hoi!

Ik ben Ralph, woonachtig in Spanje met mijn vrouw en kind. Roadtrips zijn mijn favoriete manier van reizen. Ik heb een aantal onvergetelijke rondreizen gemaakt, waaronder langs de Westkust van Amerika in 2014, Canada in 2015, en het noordoosten van Spanje in 2022. Daarnaast ben ik een groot fan van de diversiteit van Europa. Er is nog zoveel te ontdekken met elk land zijn unieke charme en cultuur.